Jag har använt Eva-Karin Berglund och hennes Lyacon för egenutgivare för mina två senaste böcker, ungdomsboken Strawberry Fields med Jenny och romanen Läraren. Den förstnämnda tryckte jag i 300 ex, den senare i 700. Trycket är gjort i Lettland. Jag är väldigt nöjd med hur böckerna ser ut och känns i handen. Intrycket är elegant och gediget. Båda är böcker som jag tilltalas av rent estetiskt. Innehållet får andra uttala sig om.
När det gäller processen fram till färdiga böcker vill jag ge Eva-Karin högsta beröm. Hon har hjälpt mig egentligen mer än vad jag kunde förvänta mig. Med sin erfarenhet av bokutgivning har hon kommit med råd och alltid varit snabb att svara på frågor. Hon har varit öppen, hjälpsam, personlig och proffsig. Samtidigt har hon hela tiden påmint mig om att det är jag som ska bli nöjd. Det är jag som författare som måste ha sista ordet. Så jag som kände mig ganska ängslig inför att ta steget och ge ut bok på egen hand, befinner mig nu i ett lugnt och behagligt tillstånd, samtidigt sprudlande. Jag är upprymd över att resultatet blev så bra och gör gärna om samma resa en gång till, två gånger, tre …

Patric Eghammer, Persmåla, Blekinge

Bokleveransen kom idag. Jag har bara bläddrat i boken och hittills är jag väldigt nöjd. Den blev precis lagom i storlek och typsnittet känns läsarvänligt. Toppen! Nu gäller det bara att få igång försäljningen.
Tack så mycket för all hjälp. Jag tycker att vårt samarbete har varit väldigt smidigt och givande.
Här är en länk till min hemsida. Sprid den gärna!

Sara Källström

På vår facebook-sida hjälper vi till att marknadsföra författarnas böcker. Läs om Sara Källström författaren bakom När ska ni skaffa barn då?som verkligen har lyckats som egenutgivare och läs om Patric Eghammer som kombinerar bok och musik. Han är författare bakom Strawberry Fields med Jenny och Läraren.