I vår nätbokhandel säljer vi våra författares böcker. Vi levererar inom 3-5 arbetsdagar.

I menyn till vänster hittar ni recensioner.

2018/01/17
Malinsboksida

En sådan mörk berättelse, om ett dåtidens Sverige där Stina målar upp berättelsen så bra att man verkligen kan tänka sig att exakt såhär var det förr. Boken är fylld av hat, förväntan, svek, kärlek, vemod, tro på bättre tider.
Man funderar mycket för varje sida man vänder bort. Jag känner sådan sorg när jag läser den och tänker på hur många människor som lever ett liv som de inte är värda.

Läs hela recensionen på Malinsboksida

2018/01/15
booksbyjennifer

Det här är en mörk historia och det förstår man ganska snabbt. Det är både spännande och även ganska otäckt stundvis. Språket är otroligt vackert och poetiskt men för mig får det historien att stanna upp en aning. Detta är absolut en bok för dig som uppskattar vackert språk och som vill läsa en spännande och lite otäck berättelse som utspelar sig under 1800- och 1900-talet.

Läs hela recensionen på: booksbyjennifer

2018/0107
Lasstunder
Det här är en mycket mörk berättelse.  De olika tidsplanen är bra för berättelsen och som läsare rör man sig smidigt mellan de olika tiderna. Fina och djupa formuleringar som gör språket vackert, //Det här är en bok för dig som har möjlighet att läsa med full fokus och en bok för dig som uppskattar ett vackert språk.

Läs hela recensionen på:
Lasstunder

4-5 Rekommenderas
[I mjölnarens spår] Är en bok som gör så ont att läsa för man känner Så med huvudpersonen Emma. Emma är lycklig med sin familj; pappan, styvmamman och deras gemensamma barn. Livet flyter på och lyckan ler mot Emma och familjen och det nu som hon träffar ditt livs kärlek; Alfred. Det bestäms (kanske inte ord, men i handling) att de ska gifta sig.

Men sen händer det något som vänder upp och ner på allt...

Rekommenderas!

Läs hela recensionen på: My loved books

Bärnstenar i vattnet, Michèle Glatthard Son skakar Sverige i dess grundvalar, Lars Amber Flickebarnet i sävlådan, Hjördis Levin Mannen på väg, Lars Alm Kvinnan på stigen, Lars Alm Girlhood - Har himlen en förort, Maria Stark "Kärlek tjockare än blod" av Linda Gabrielsson. En relations- och spänningsroman. Planerad utgivning vinter/vår 2017. Att drabbas av varg, Tobias Albinsson Allt som betydde något, av Pernilla Lindkvist Genas Genus, av Kim Fast Där vägen slutar, av Linda & Veronica Berling Skiftet, av Kenneth Filipsson Den åttonde dimensionen, av U P Enna Är du regissören i ditt liv, av Therese Nilsson Årsgångare - på spaning efter framtiden, av Bernd Kreutzfeldt Förbannelsen, av Birgitta Stillman I mjölnarens spår, av Stina Nilsson Bassell Mannen i rocken, av Stina Nilsson Bassell Bländad av skönhet - dikter om Vänern, Kinnekulle och Kållandsö Tvätta själ, av Emma Berglund Uppdrag ALFA - Hotet mot Air Force One, av Ingmar Danestig Mina älskade, av Pernilla Lindkvist Pojken i bäcken, av Lars Alm En enda miss, av Eva-Karin Berglund

Publiceras i BTJ-häftet nr 5, 2018.
Lektör Mats

Robin Dahlberg, frilansjournalist, är i färd med att avslöja Putins finansiering av Marine Le Pens kampanj inför det franska presidentvalet när han får ett glödhett tips om mutor och korruption i samband med Sveriges försäljning av Jas-plan till Brasilien. //Grävandet i // den påstådda korruptionen och konspirationen bakom visar sig snart vara förenat med livsfara. Denna fiktiva politiska thriller baseras på journalistisk research kring den kontroversiella Jas-affären med Brasilien och dess efterspel //
en spännande, dramatisk, osannolik och förfärande historia om den svenska vapenhandeln och dess förutsättningar och uppseendeväckande konsekvenser.

Fantastisk bok som kräver uppföljare!
Spännande science fiction även för mig som har fyllt 60 eftersom personer i boken finns i alla åldersgrupper. Jag gjorde en tidsresa när jag läste och kunde känner in mig i de olika rollerna. Händelser som i början tycks stå för sig själva flätas intelligent tillsamman för att hamna i en stor final. Hoppas att fler än jag har köpt och tyckt om boken så att det finns chans för en uppföljare!

Thomas Busch

Grep tag - Läs den!
Isabelle och Sebastian lever ett lyckligt perfekt familjeliv i Stockholms Innerstad, Isabelle hemmafru och Sebastian eget företag! En dag vändes allt upp och ner Isabelle försvinner spårlöst på havet båtolycka! Efter sökande hittas ingen kropp men verkligheten visar sej vara något helt annat! Mina älskade @ebesforlag 5 av 5 möjliga. Grep tag i mig och kunde inte sluta läsa så jäkla bra. Läs den!

Ewa-Lotta Nanfeldt

5 av 5
Där vägen slutar är en bok om Spiken på Kållandsö i Vänern och om tvillingarna Linda och Veronica Berling som är komna ur en yrkesfiskarfamilj som kan spåra sina rötter tillbaka till Spiken sedan 1600-talet. Även illustrationer av Spikengubbar finns i boken! Berättelserna är livfulla och humoristiska och ger blick hur livet på en ö i Kållandsös skärgård kan gestalta sig, på gott och ont. Detta var ingen bok för mej men rekommenderar den varmt. 5 av 5 möjliga.

Ewa-Lotta Nanfeldt