Skriv gärna en recension i formuläret till höger på denna sida.

2016/08/11
BTJ Lektörsutlåtande

Publiceras i BTJ-häftet nr 20, 2016.
Lektör Eva E:Son Fransson

Den åttonde dimensionen innehåller fantasygenrens alla ingredienser - allt är mycket detaljerat och i minsta detalj beskrivet. För att allt ska avslutas på bästa sätt måste båda världarnas resa sluta lyckligt, vilket de också gör efter många förvecklingar. Relationerna mellan personerna som beskrivs är långt ifrån enkla och författaren vill visa att det ofta finns en förklaring till varför så är fallet. Slutet öppnar också för en eventuell fortsättning. Det är dock lätt att se bilder framför sig när man läser och boken skulle kunna fungera som inspiration till en film eller tecknad serie.

2017/09/16

Fantastisk bok som kräver uppföljare!
Spännande science fiction även för mig som har fyllt 60 eftersom personer i boken finns i alla åldersgrupper. Jag gjorde en tidsresa när jag läste och kunde känner in mig i de olika rollerna. Händelser som i början tycks stå för sig själva flätas intelligent tillsamman för att hamna i en stor final. Hoppas att fler än jag har köpt och tyckt om boken så att det finns chans för en uppföljare!

Thomas Busch

2016/12/27

Jag gillar mixen och växlingarna mellan verkliga livet och livet i Mittel. (....och vägen in i och ut ur) En härlig fantasi/sagovärld. Båda spelplanerna är lika spännande att följa och även om Mittel är fantasi, är det lätt att leva sig in i. Spänningen fanns med hela tiden och det hade inte varit svårt att sträckläsa den. (Ibland måste man ju gå till jobbet, laga mat och äta mm) Karaktärerna i boken fångade mig och man tycker sig bygga upp en relation med dem. Verkligen en härlig bok, jag kommer definitivt att läsa fler böcker dig av dig om du fortsätter ditt skrivande. Jag har redan rekommenderat den för vänner och bekanta. Nu är det dags för min dotter att ta vid, hon kommer säkert uppskatta den lika mycket som jag.

/Maria

2016/10/23

När kommer bok 2??!!??

Vilken fantastisk fantasy, äventyrs bok. Den gick rakt in i hjärtat.
2 dagar, sedan var den slut efter att jag väl satt i gång med läsningen. Det var som om jag var med i hela berättelsen.
Wow!
Så, när kommer bok 2??!!??

Mvh
Liselotte

2016/08/22

Jag har läst din bok. Vilken fantasi du har. Du beskriver detaljer så bra . Man vill hela tiden veta mer. Mycket bra. Fortsätt skriva. Jag är imponerad. Jag sträckläste de sista sidorna för jag ville veta mer.

Birgit

2016/07/03

Idag, observera, den 3 juli har jag läst sista sidan (och början på nästa....) i en mycket häftig bok som jag tycker är en mycket bra blandning av verklighet och "verklighet". Du har fått med mycket!